شهر رشت

شمال ایران همواره یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مسافران بوده است و صد البته استان گیلان با آب و هوای بی‌نظیر، مناطق دیدنی و سوغاتی‌های معروف خود یکی از مکان‌هایی است که حتما از آن دیدن خواهید کرد. شهر رشت به عنوان مرکز این استان یکی از شهرهای بسیار زیبا با تنوع بالای مکان‌های دیدنی است که می تواند برای گذراندن تعطیلات جای بسیار مناسبی باشد. در این مطلب قصد داریم  جاهای دیدنی رشت که می‌توانید در زمان اقامت در شهر رشت از آن دیدن کنید را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

 

میدان شهرداری رشت
این میدان تقریبا در مرکز شهر رشت قرار دارد و یکی از مکان‌هایی است که می‌توان به  عنوان زیر بنای شهر رشت از آن یاد کرد. ساختمان‌های شهرداری، پست و تلگراف‌خانه، کتابخانه‌ ملی، خیابان سنگفرش شده‌ای که به سبزه میدان می‌رسد و همچنین استانداری سابق و مجسمه‌ میرزا کوچک خان، بیش از صد سال قدمت دارد و حدود 40 سال پیش، در سال 1356 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده و در این میدان قرار دارند.

 

پارک جنگلی سراوان در رشت

پارک جنگلی سراوان که 1487 هکتار وسعت دارد در قسمت‌های غربی جاده تهران-رشت قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های جنگلی استان گیلان می باشد و دارای تنوع گیاهی زیادی است. بخشی از درختان این جنگل به صورت طبیعی و بکر و بخش دیگر آن توسط انسان کاشته شده است، از طرفی در این پارک جنگلی موزه میراث روستایی استان گیلان واقع شده است. در این پارک شما می توانید قایق سواری، پینت بال و موتور چهارچرخ سواری را تجربه کنید.

 

دریاچه سقالکسار رشت
در نزدیکی شهرستان شفت، دریاچه‌های زیادی وجود دارد که زیبایی خاصی را خلق کرده اند، یکی از بزرگترین این دریاچه‌ها که از دیدنی های رشت می باشد، سد خاکی سقالکسار است که در نزدیک چماچاه و روستای سقالکسار قرار دارد. آب این دریاچه از چشمه‌ها و جوی‌های اطراف تامین می شود.

 

 

 


نظرات کاربران
برای ثبت نظر ابتدا باید وارد حساب کاربری خود شوید

محل قرار گیری بنر تبلیغاتی

برای رزرو با شماره 013-33876543 تماس بگیرید.